MOS

We willen de natuur op school meer gebruiken. We zien 3 belangrijke pijlers: zelfstandigheid, samenwerken en verantwoordelijkheid.

De natuur is een rijke, prikkelende leeromgeving. Ze wekt nieuwgierigheid op. Kinderen kunnen samen spelen en ontdekken. En meer kinderen kunnen hun talenten aanspreken. Dit leidt samen tot een grotere leermotivatie en meer zelfvertrouwen, en zo tot betere schoolprestaties.

Er zijn meer speeluitdagingen en meer kansen voor bewegend leren, wat de gezondheid en de motorische ontwikkeling van de kinderen ten goede komt. Meer beweging buiten zorgt ook voor betere concentratie tijdens de lessen.

Door meer in de natuur te vertoeven, ontwikkelen kinderen een zorgzame houding t.a.v. de natuur (en het klimaat). Ze worden milieubewuster. Door meer rustplekjes te creëren, krijgen we rustigere, goedgezinde kinderen.

Gebouwen en kinderen - 28
Gebouwen en kinderen - 41
Gebouwen en kinderen - 25
Gebouwen en kinderen - 29

"Wij hebben een speelbos op onze school. Dit maakt de speeltijden extra leuk"

 

"Wij kunnen kampen bouwen en in de bomen klimmen"